i have my books and my poetry to protect me

Jag har för närvarande jullov vilket betyder att jag äntligen får något andrum för egen litteratur. Men i och med att min läsning blivit så skamligt fragmentarisk, har jag samlat på mig ett antal böcker under månaderna. Främst i prioritering står Charles Dickens oerhört mysiga Julberättelser, efter att den är färdig tänker jag läsa ut Harry Martinsons Nässlorna blomma. Jag har redan läst Truman Capote's Frukost på Tiffany's, men den innehåller även korta noveller och jag har Diamantgitarr kvar. Lennart Perssons Musik Nonstop Pet Sounds i våra hjärtan läste jag ut för ett år sedan, men den är så fantastisk att titta i så den får hänga med ändå. Längst ner på listan står förstås boken jag måste läsa för tyskans skull.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0